Cum am inceput anul 2017 in India, alaturi de Dalai Lama

Subscribe for more inspiration

to our newsletter

_mg_8350

Atunci cand noul an isi arata magia inca din primele zile . . .

Pe data de 30 Decembrie am simtit o dorinta arzatoare sa vizitez din nou India. M-am gandit ca as putea sa imi petrec luna februarie acolo, inainte de calatoria in Bali ce este deja programata pentru luna Martie.

In aceeasi seara, cateva ore mai tarziu, eram la un restaurant savurand un pahar de vin rosu si uitandu-ma inutil in news feed-ul de pe Facebook. Ca deh, ce sa faci la restaurant in secolul XXI.  Persoana cu care eram imi spune dintr-o data, Fii Prezenta! De ce stai atata pe telefon?! Moment in care eu m-am centrat, am revenit cu atentia si cu toate simturile in momentul prezent, dar fara sa imi iau privirea din telefon. In urmatoarea secunda, am vazut o poza din India, din Varanasi, postata de o buna prietena ce povestea cum in cateva zile avea sa ajunga acolo. I-am scris imediat si am intrebat-o cum, cand si unde va pleca. Mi-a spus ca plecarea era peste doua zile si ca aceasta calatorie avea ca scop principal evenimentul Kalachakra, un eveniment spiritual important in cultura budismului tibetan, acesta fiind ghidat de insasi Dalai Lama.

Automat, am simtit ca trebuie sa ajung acolo, dar faptul ca plecarea era atat de repede si faptul ca viza de India nu o puteam obtine atat de rapid, au facut ca aceasta dorinta sa para putin imposibil de realizat.

Am vorbit cu organizatorul, m-am uitat online pentru biletele de avion si am realizat ca nu exista nici o sansa sa pot pleca atat de repede, dar puteam insa sa merg singura cateva zile mai tarziu. In zilele urmatoare nu am reusit sa imi fac viza online iar din cauza faptului ca eram plecata din Bucuresti, nu puteam ajunge la ambasada. Drumul de materializare al acestui plan parca se infunda.

M-am relaxat si cateva zile am lasat-o balta, am spus ca daca va fi sa se intaple, se va intampla.

_mg_8346

Cum anul 2017 ne-a facut pe toti sa ii simtim potentialul, fie din dorinta noastra ca acesta sa fie mai bun decat anul trecut, fie dintr-un nou val de energie, prima zi din an nu m-a lasat prea mult sa stau pe ganduri. Am primit un telefon de la Lucian, organizatorul calatoriei, spunandu-mi ca daca vreau, pot obtine viza a doua zi si pe data de 3 as putea pleca spre India. Acum realizez ca doar in acel moment am fost cu adevarat hotarata sa merg, chiar daca plecam singura pe drum, un drum lung de 30 de ore, plus inca 6 ore prin India, pentru a ajunge intr-o zona despre care nu stiam absolut nimic. In acea seara am fost in vizita la cei mai buni prieteni ai mei si le-am spus intr-o doara ca poimaine plec in India pentru a il cunoaste pe Dalai Lama. Nu stiu nici acum cum de s-a intamplat asta, dar ei s-au hotarat brusc sa mi se alature. A doua zi la ora 8 dimineata cautam prin statiile de metrou automate de facut poze pentru viza, iar la ora 12:28 am reusit sa depunem actele pentru viza, 12:30 fiind termenul limita. Patru ore mai tarziu aveam toti vize, bilete de avion si cazare.

_mg_8271

Nu stiam la ce sa ne asteptam, stiam doar ca in mai putin de 24 de ore plecam pentru doua saptamani in India, nu intr-o vacanta, ci intr-o experienta.

Am ajuns obositi, nervosi si putin speriati, pentru ca asa este de fiecare data atunci cand pleci intr-o calatorie initiatica, in special intr-un loc atat de special precum India.

Am zburat 10 ore, am asteptat inca vreo 11 ore prin aeroporturi, iar apoi am stat 7 ore in masina in traficul indian, pentru o distanta de doar 120 de km.

Intr-un final am ajuns in Bodhgaya, un satuc ce aveam sa aflam ulterior ca face parte din cel mai sarac stat indian, Bihar, iar care pentru doua saptamani de zile, este “invadat” de sute de mii de oameni, in special de tibetani si de calugari budisti ce sunt nerabdatori sa experimenteze energia si invataturile lui Dalai Lama.

Kalachakra este o cale complexa a budismului tibetan si este reprezentata de o roata a timpului. Este in acelasi timp considerata calea integratoare a tuturor practicilor si invataturilor budismului tibetan. Acest eveniment este metoda prin care Dalai Lama ofera invataturi si initieri pentru aceasta cale.

_mg_8055

Incerc sa va descriu in cateva cuvinte care este starea in aceasta parte a pamantului, in aceste zile.

Cuvantul principal pe care il voi folosi va fi HAOS, dar un haos spiritual.

Atunci cand am ajuns, am fost socati si am zis ca nu vom rezista mai mult de doua zile.

Scena generala este in schimb extraordinar de interesanta, 200.000 de oameni veniti pentru Dalai Lama, dintre care 180.000 de calugari budisti, plus inca vreo 200.000 de localnici si indieni veniti sa se uite, sa cerseasca sau sa mai vanda cate ceva. Nu am vazut o asemenea scena nici in filme. Strazile/ulitele sunt incontinuu pline de o mare de oameni ce se misca la unison, de la un templu la altul.

_mg_8105

_mg_8159

Nu am mai vazut in viata mea atata diversitate, culoare, saracie dar si frumusete. Sunt coplesita de noutate si autenticitate, plus de intalnirile live cu Dalai Lama.

_mg_7659

_mg_7676

_mg_7645

Bodhgaya, acest satuc micut in care Buddha a meditat sub faimosul copac Bodhi si a atins iluminarea, este transformat in aceste zile intr-un spatiu in care indieni, alaturi de nenumarati tibetani si alaturi de cativa europeni pierduti, isi arata credinta si devotiunea fata de budismul tibetan si fata de Dalai Lama.

_mg_7756

Majoritatea participantilor sunt tibetani, de aceea intreg spatiul nu mai are neaparat acea energie indiana, este un mix fabulos intre aceste doua culturi fascinante.

_mg_7635

_mg_7714

_mg_7719

Programul zilnic este extenuant, ritualurile de dimineata incepand de la ora 6 si se continua cu invataturile predate de Dalai Lama ce se termina la ora 15:00. Intrarea si iesirea de la eveniment se realizeaza numai dupa ce ai stat la coada aproximativ o ora. Stiam ca accesul la cunoastere nu se realizeaza usor, dar aceasta experienta este o lectie prin care invat rabdarea si compasiunea.

Aceasta este de fapt si principala idee din invataturile budismului tibetan, practicarea si dezvoltarea compasiunii si a rabdarii.

Am ajuns sa iubesc pur si simplu sa ma plimb pe strada, inconjurata de calugari si femei tibetane, sa fiu una cu ei, facandu-ne loc prin aglomeratie pentru a ajunge la meditatia de dimineata. Toata lumea a venit pentru acelasi lucru aici, pentru echilibru, spirit si pentru o viata frumoasa.

_mg_8227

Dupa trei zile am incetat sa mai port masca medicinala ce ma impiedica sa respir praful prezent pretutindeni, am incetat sa ma mai panichez atunci cand zeci de minute sunt prinsa fara sa pot evada intr-o mare de oameni, am incetat sa observ saracia si mizeria si am inceput sa ma bucur de fiecare moment petrecut in aceasta realitate total diferita de orice am experimentat in aceasta viata.

Dimineata esti aproape imbrancit de calugarii ce alearga cu ceaiul pentru a nu se raci, la pranz fiecare dintre cei 200.000 de participanti la eveniment este servit cu masala chai si cu painici facute in cuptor, iar la plecare, fiecare primeste cate un “artificiu spiritual”. De exemplu, ieri am primit un fel de stuf, pe care a trebuit sa il punem sub pat si sub perna, sa memoram o mantra si sa fim atenti la ceea ce visam. A doua zi Dalai Lama ne-a intrebat ce am visat si ne-a dat cateva indicii despre semnificatiile diferitelor simboluri ce puteau aparea, insa nu a mentionat nimic despre posibilitatea de a iti visa ursitul 😛 Eu si prietena mea am fost dezamagite, chiar credeam ca la noi a functionat! :))

_mg_7576

_mg_7584

_mg_7603

_mg_7601

Activitatea mea favorita este sa vizitez templul Mahabodhi si copacul sub care a meditat Buddha Sidharta Gautama. Aici, la fel ca si pe strada, diversitate, nenumarati tibetani, thailandezi, mongolezi, yoghini indieni si multi altii, vin sa mediteze, sa cante mantre, sa studieze scripturi si sa practice propria lor cale spirituala. Fiecare colt al templului parca este rezervat unui tip de budism, toata lumea are loc pentru a se bucura de energia speciala a acestui loc.

_mg_7975

_mg_7956

_mg_7919

_mg_7936

Iubesc si savurez fiecare moment aici, ma simt ca intr-un documentar, inconjurata de atata diversitate culturala, de un haos ce ma face sa ma simt mai vie ca niciodata si de o simplitate ce ma invata sa pretuiesc tot ceea ce am.

_mg_7806

_mg_8051

_mg_8485

_mg_7804

_mg_7836

_mg_8005

_mg_8514

Zilele acestea au inceput initierile, nu prea inteleg eu ce se intampla, dar va voi povesti mai multe cum se clarifica realitatea aceasta ce m-a luat prin surprindere la inceput de 2017.

Nu am voie cu telefonul sau cu aparatul foto in locul in care are loc evenimentul, dar puteti urmari contul meu de Instagram si de Snapchat pentru mai multe poze si video-uri live. @myexoticdream

I’ll keep you posted!

Namaste!

#myexoticdream

#indianadventure

_mg_8275

Om Mani Padme Hum

Mantra Tibetana

Padmakshi

I believe in a perfect life, a magical life, searching and finding beauty and energy in everything around